کد خبر: ۱۶۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
  رئیس اداره میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نورآباد ممسنی: 

 میراث‌فرهنگی نشان‌دهنده فرهنگ هر جامعه‌ای است

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نورآباد ممسنی گفت: میراث‌فرهنگی همان‌طور که از اسمش پیداست نشان‌دهنده و معرف فرهنگ هر جامعه‌ای است، این فرهنگ و سنت بهتر است که به مردم معرفی بشود.

فریبا خورشیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: در شهرستان نورآباد ۸۳ اثر ثبتی داریم، از جمله آثار معروفی مثل دیمه میل یا آتشدان میل، نقش بهرام در روستای سراب بهرام، قلعه سفید، پل تاریخی فهلیان، حمام فهلیان، کاخ لیدوما که در روستای جنجان است و یک سری آثار تاریخی دیگری که تعدادی از بین رفته‌اند و تعدادی دیگر به صورت نیمه‌مخروبه و باقی مانده‌ای از آنها موجود است.
 
 وی افزود: اما یک سری آثاری هم هست که ما پیگیر ثبت آن هستیم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک به زودی ثبت خواهد شد و در این زمینه مسئول یگان و نیروهای یگان روزانه از آثار تاریخی شهرستان مراقبت به عمل می‌آورند.

 میراث‌فرهنگی نشان‌دهنده فرهنگ هر جامعه‌ای است
 
 رئیس اداره میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نورآباد ممسنی مطرح کرد: گردشگری یکی از مشاغلی است که در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت برخلاف بیشتر مشاغلی که در آینده ممکن است از بین برود.
 
 خورشیدی با بیان اینکه گردشگری در نورآباد ممسنی پتانسیل قوی و بالایی دارد، یادآور شد: در حال حاضر مسافران و گردشگران زیادی در فصول زیادی از سال در این منطقه حضور پیدا می‌کنند و از آثار تاریخی طبیعی چشمه‌سارها و آبشارهای طبیعی بازدید به عمل می‌آورند.

 وی ادامه داد: ما در حال حاضر چندین اقامتگاه بوم‌گردی و گردشگری در منطقه داریم که از بهمن‌ماه تا آخر اردیبهشت‌ماه کاملاً رزرو هستند و مهمانان و مسافرانی که از شهرستان‌های دیگر به این شهرستان مراجعه می‌کنند از خدمات این اقامتگاه‌ها نیز استفاده می‌کنند.
 
 رئیس اداره میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نورآباد ممسنی گفت: همچنین چندین مجوز بوم‌گردی و گردشگری صادر شده است که در حال شروع به کار و یا افتتاح هستند که تعداد اقامتگاه‌های ما در شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

 میراث‌فرهنگی نشان‌دهنده فرهنگ هر جامعه‌ای است
 
 خورشیدی بیان کرد: صنایع‌دستی در شهرستان ممسنی به دو دسته تقسیم می‌شوند، ابتدا صنایع‌دستی که از قدیم در این منطقه و شهرستان وجود داشته و خانواده‌ها خصوصاً خانم‌های خانه‌دار از قدیم به این مشاغل مشغول بوده‌اند و راه کسب درآمد و معاش زندگی آنها بوده است.

 وی با بیان اینکه قسمت دیگری از صنایع‌دستی به صنایع‌دستی احیا شده بر می‌گردد، گفت: صنایع‌دستی ای که قبلاً در نورآباد کار می‌شده و برای مدتی فعالیت آن متوقف شده بوده است، در حال حاضر تعدادی از صنعت گران و فعالان این شهرستان در حال احیا آن هستند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نورآباد ممسنی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی همان‌طور که از اسمش پیداست نشان‌دهنده و معرف فرهنگ هر جامعه‌ای است، تأکید کرد: این فرهنگ و سنت بهتر است که به مردم معرفی بشود.
 
 خورشیدی افزود: ما در سال‌های گذشته برنامه‌های خوبی از طرف آموزش و پرورش برای معرفی میراث‌فرهنگی داشته‌ایم که در دوران ابتدایی برخی از دروس را به شناخت میراث‌فرهنگی و تاریخی و موزه اختصاص داده‌اند که هدف آنها آشنایی دانش‌آموزان و نسل جدید با آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی چند هزار سالانه شهرستان بوده است.

انتهای خبر/224224 
 

نظرات بینندگان